Menu
2017 YILI FAALİYETLERİ

HEDEF
İŞ LEASING’İN TEMEL HEDEFİ, KREDİ KALİTESİ GÖRECE YÜKSEK, TABANA YAYGIN VE KÂRLI BİR PORTFÖY OLUŞTURMAKTIR.

GÜÇLÜ BİR KANAL YÖNETİMİ STRATEJİSİ UYGULAYAN ŞİRKET’İN TEMEL HEDEFİ, KREDİ KALİTESİ GÖRECE YÜKSEK, TABANA YAYGIN VE KÂRLI BİR PORTFÖY OLUŞTURMAKTIR.

 

Hizmetler

Müşteri odaklı hizmet modelini, müşterilerin yatırım ihtiyaçlarına çözüm üretme ve profesyonel ekibinin uzmanlığı üzerine kurgulayan İş Leasing, sektöründe önemli rekabet üstünlüğüne sahiptir.

Güçlü bir kanal yönetimi stratejisi uygulayan Şirket’in temel hedefi, kredi kalitesi görece yüksek, tabana yaygın ve kârlı bir portföy oluşturmaktır.

İş Leasing’in satış faaliyetleri; Türkiye İş Bankası şubeleri, satıcılar ve doğrudan pazarlama olmak üzere üç ayrı kanal üzerinden yürütülmektedir.

Satıcı firmalarla verimlilik esasına dayalı bir işbirliği tesis edilmiş olup, kanalın etkinliğini artıracak çalışmalara devam edilmektedir.

İş Bankası’nın yaygın şube ağı ve yurt genelinde sağladığı erişim İş Leasing’e geniş bir hizmet coğrafyası sunmaktadır.

Şirket, rekabetçi finansman maliyetleriyle müşterilerinin mali yapılarına uygun, nakit akışlarıyla uyumlu çözümleri üretebilmektedir.

İş Leasing, 2017 yılında da hızlı, doğru ve verimli süreçlerle işleyen hizmet modeli ve odaklı iş stratejileriyle başarılı performans sonuçları elde etmiş; tercih edilen hizmet sağlayıcı kimliğini ileri taşıyarak, leasing sektörünü büyütme işlevini de sürdürmüştür.

BAŞARILI
FARK YARATAN MÜŞTERİ DENEYİMİ İLE İŞ LEASING, YENİ MÜŞTERİ KAZANIMINDA BAŞARILI GRAFİK ÇİZMEKTEDİR.

Portföy

İş Leasing, sürdürülebilir büyümenin temel gereklerinden biri olarak gördüğü risk yönetimi konusundaki yetkinliği, gelişmiş risk yönetim sistemleri ve içselleştirdiği köklü risk kültürüyle dengeli portföy yapısını korumaktadır.

Risklerini finansman desteği sunduğu farklı sektörlere dengeli bir şekilde dağıtan Şirket, sektörel çeşitlilik ve geniş bir coğrafi dağılım gösteren portföyü ve buna dayalı olarak sektör ortalamasının altındaki sorunlu alacak oranı ile dikkat çekmektedir.

Fark yaratan müşteri deneyimi ile İş Leasing, yeni müşteri kazanımında başarılı grafik çizmektedir.

İş Faktoring

İş Leasing’in ana hissedarı olduğu iştiraki İş Faktoring 1993 yılında kurulmuştur. Çeşitli sektör ve ölçekte şirketlerden oluşan geniş bir müşteri kitlesine sahip olan İş Faktoring, İstanbul’daki Genel Müdürlüğü, Ankara, Gebze, Adana, Bursa, İzmir ve Güneşli(İstanbul)’de faaliyet gösteren altı şubesi ile finansman, garanti ve tahsilat yolu ile yurt içi ve uluslararası piyasalarda faktoring hizmeti sunmaktadır.

İş Faktoring, kuruluşundan bu yana dünyanın en önemli uluslararası faktoring inisiyatifi olan Factors Chain International (FCI)’ın bir üyesidir. Şirket, bu üyeliği kapsamında müşterilerinin uluslararası faktoring işlemlerine yaygın muhabir ağı ile destek vermektedir.

2017 yılını faktoring alacakları bazında sektör lideri olarak tamamlayan İş Faktoring, rakipleri ile arasındaki farkı daha da açarak büyümesini devam ettirmiştir. 31 Aralık 2017 itibarıyla toplam faktoring alacakları 4,2 milyar TL’ye ulaşan Şirket, kredi büyümesi, kârlılık ve sorunlu alacaklar performansında sektörden pozitif ayrışmıştır. 2017 yılını, 12,3 milyar TL ciro, 4,3 milyar TL aktif büyüklüğü ile tamamlayan İş Faktoring, 50 milyon TL net kâr elde etmiştir.

Fitch Ratings 1 Şubat 2017 tarihli derecelendirme raporunda İş Faktoring’in uzun vadeli döviz cinsinden notunu BB+ ve ulusal kredi notunu AA+ olarak, görünümü ise durağan olarak belirlemiştir.

VERİM
VERİMLİ BÜYÜMENİN SAĞLANMASI AMACIYLA TEKNOLOJİK ALTYAPININ GELİŞTİRİLMESİNE 2017 YILINDA DA DEVAM EDİLMİŞTİR.

İŞ LEASING’DE EĞİTİM FAALİYETLERİ; İŞ PLANLARI, İHTİYAÇ ANALİZLERİ VE PERFORMANS ÇIKTILARI DİKKATE ALINARAK, TÜM ÇALIŞANLARA TEKNİK VE YETKİNLİK GELİŞİMİ SAĞLAYACAK ŞEKİLDE PLANLANMAKTADIR.

Bilgi Teknolojileri

Bilgi teknolojileri alanındaki en son yenilikler de kullanılmak suretiyle, reel sektöre olan finansman desteğini kesintisiz bir şekilde sürdüren İş Leasing, ürün ve hizmetlerinin hız ve kalite düzeyinin arttırılarak verimli büyümesinin sağlanması amacıyla teknolojik altyapının geliştirilmesine 2017 yılında da devam etmiştir.

Müşterilere sunulan hizmetlerin teknolojik değişiklikler ve iş gereksinimleri doğrultusunda geliştirilmesi amacıyla; veri işleme hızını artırma, iş süreçlerini iyileştirme, stratejik kararları esnek ve hassas ölçümler üzerine kurgulama kapasitesini artırma da dahil olmak üzere teknolojik altyapının gelişimine büyük önem verilmektedir.

Kredi Kayıt Bürosu (KKB) ve Risk Merkezi (RM) sistemlerinden alınan müşteri kredi değerliliği verilerinin entegrasyon içinde Şirket sistemlerine aktarımı verimliliğe çok önemli katkı sağlamaktadır. Ayrıca segment bazında tahsis başvurularının sistem üzerinden değerlendirilerek, hız ve verimlilik artışı sağlayan, tahsis kanallarında kalibrasyon gözeten kredi tahsis modelleri ve karar mekanizması otomatizasyonu altyapısı Şirketin sürdürülebilir büyüme hedeflerini güvence altına almaktadır.

Satış Sonrası Hizmetler ve Olağanüstü Durum Merkezi İş Leasing’in müşteri odaklı hizmet yaklaşımının iki önemli unsurudur. Çağrı merkezi altyapısı ile hizmet veren ve müşteri memnuniyetini sürekli kılmayı hedefleyen Satış Sonrası Hizmetler Birimi, müşterilerin satış sonrası destek talepleri için önemli bir hizmet noktasıdır. Son teknolojiler ile güncellenen Olağanüstü Durum Merkezi ise müşterilere tüm koşullar altında 7/24 kesintisiz hizmet verebilmenin güvencesidir.

YETKİN
İŞ LEASING TAKIM RUHUNA SAHİP, ORTAK AKIL İLE HAREKET EDEREK SONUÇ ÜRETEN, YETKİN EKİPLER YARATMA İLKESİNİ BENİMSEMİŞTİR

İnsan Kaynakları ve Eğitim

İş Leasing’in insan kaynakları stratejisi, en önemli kaynağı olan “insan kaynağını” vizyon, misyon ve hedefler doğrultusunda en verimli şekilde yönetmek, katma değeri yüksek, sektörde fark yaratacak, rekabet düzeyini en yüksek seviyeye çıkartacak bir ekip olmak, ekibin mesleki ve kişisel gelişimini desteklemek, motivasyonunu sağlamak ve performanslarını en üst seviyeye çıkartmak için uygulamalar geliştirmektir. İnsan kaynakları faaliyetlerinin misyonu, leasing sektöründe en çok çalışılmak istenen şirket olmak ve çalışan memnuniyeti sürekliliğini sağlamaktır.

Söz konusu strateji doğrultusunda, insan kaynakları ve performans süreçleri yazılım platformu 2017 yılında güncellenerek çalışanların self-servis hizmet alabilecekleri bir yapıya dönüştürülmüştür.

İş Leasing’de eğitim faaliyetleri; iş planları, ihtiyaç analizleri ve performans çıktıları dikkate alınarak, tüm çalışanlara teknik ve yetkinlik gelişimi sağlayacak şekilde planlanmaktadır.

İş Leasing çalışanlarının Şirkete olan bağlılığını ve bir ekip olarak birlikteliklerini güçlendirmek üzere, iş saatleri dışında da paylaşımda bulunabilecekleri sosyal aktivitelerde bir araya gelmelerine yönelik Sosyal Aktivite Kulübünün gerçekleştirdiği tiyatro, sinema, mutfak atölyesi, sosyal sorumluluk projesi başta olmak üzere farklı etkinlikler 2018 yılında da devam edecektir.

Çalışanların çalışma ortamı, kurumsal iklim ve önem verdikleri tüm konularda görüşlerini ortaya koyarak iyileştirme önerileri sunabilmelerini sağlayan Çalışan Komitesi, Şirket içindeki iletişimi güçlendirerek ve çalışanların sesi olmayı sürdürmektedir.

Çalışma ortamını daha iyiye taşıyabilmek için öneri sistematiği, kurum içi portal ve memnuniyet anketleri gibi birçok farklı kanaldan sistematik olarak faydalanan İş Leasing, 2018 yılında da çalışan memnuniyetinin artırılması ve gelişimine odaklanılması çalışmalarına devam edecektir.